Krajem iduće ili početkom 2010. godine na tržište će doći novi pripadnik "stajliš“ skupine malenih gradskih automobila, a radi se o Fiatovoj reinkarnaciji legendarnog Topolina (talijanski za "mali miš“) koji je žario i palio europskim prometnicama između 1937. i 1955. godine, a prodan je u više od pola milijuna primjeraka. Zanimljiv detalj oko novog, modernog Toplina je da će se, izvjesno je, proizvoditi u susjednoj Srbiji, u pogonu posrnule Zastave u koju Fiat ulaže znatna sredstva za modernizaciju. Govori se o iznosu od 400 milijuna eura, a talijanski proizvođač automobila planira proizvodnju od 200.000 komada Topolina iz Srbije.
Fiat Topolino stiže iz SrbijeInače, Topolino će biti osjetno manji od već minijaturnog Fiata 500 i glavni konkurenti bit će mu ultra-mini modeli poput Peugeota 107, Citroena C1, Toyote Aygo i najavljenog IQ-a, ali i dvosjeda Smarta. Za naklonost kupaca maleni će se Talijan iz Srbije boriti šarmom, stilom i dizajnom dopadljivom, prije svega, ženskom oku, a zanimljiva retro rješenja primjenjena su i na dio tehnike. Tako su procurile informacije iz Fiata koje govore o pogonu najmanjeg modela. Naime, priča se o pogonu malenim dvocilindarskim benzinskim motorom smještenim ispod poklopca pod kojim se kod moderne konkurencije nalazi prtljažnik. Nekarakteristično za male automobile u moderno doba, motor će pokretati stražnje kotače tri metra dugog Topolina koji će, usprkos malim dimenzijama, imati četiri sjedala. Prvi testni primjerci novog Topolina već su u fazi intenzivnog testiranja čime je Fiat odaslao poruku konkurenciji o ozbiljnim očekivanjima od najnovijeg gradskog mališana za kojeg se nadaju da će Fiat izvući iz višegodišnje financijske krize te vratiti Fiatu ugled kvalitetnog proizvođača.
Janko
17.10.2008. u 15:43 • 2 KomentaraPrint#