Aston Martin One-77Početkom tjedna predstavili smo automobilske novitete koje će pred svoju kuću zasigurno uparkirati i netko u vašoj ulici, a u drugom djelu priče o novitetima koje očekujemo u godini velike ekonomske krize predstavit ćemo automobile o kojima možete samo maštati (ukoliko se ne prezivate Todorić), a najbliže posjedovanju ovih modela doći ćete skidanjem wallpapera s Interneta. Jesu li proizvođači potpuno izgubili kompas predstavljanjem takvih modela, pokazat će vrijeme, a naše mišljenje je da bezobrazno bogate poduzetnike i nasljednike, na koje se super ekskluzivnim modelima i cilja, ekonomska kriza ionako zaobilazi.

Aston Martin One-77Aston Martin One-77
U super ekskluzivnoj seriji od samo 77 komada počeo se proizvoditi Aston Martin One-77, a svih 77 primjeraka već je "zakapareno", usprkos tome da se automobil još uvijek može vidjeti samo na računalnim monitorima. Ekskluzivno remek djelo dizajna pokreta će 7.0 litrena V12 mrcina od 700 konjskih snaga s kojom će rijetki sretnici, u potpunom luksuzu moderne kabine, do stotke pojuriti za samo 3.5 sekundi, a kazaljka brzinomjera zaustavit će se na 320 kilometara na sat. Cijena ovog picolovca prava je sitnica, samo 1.2 milijuna britanskih funti, što je po trenutnom srednjem tečaju gotovo 10 milijuna kuna.

Bugatti Veyron Grand SportBugatti Veyron Grand Sport
Ograničenom serijom opravdati astronomsku cijenu taktika je i u Bugattiju koji je za 2009. godinu pripremio Grand Sport, targa "open top" izvedbu Veyrona s tvrdim krovom koji se može ukloniti. Automobil koji je postavio nove rekorde s W16 motorom od 1001 konjske snage i maksimalnom brzinom od 407 kilometara na sat tako dobiva novu zanimljivu izvedbu za šeike i priglupe nogometaše. Usprkos dodavanju teških ojačanja šasiji, potrebnih za skidanje krova, Grand Sport ima istu maksimalnu brzinu kao i verzija s tvrdim krovom, ali samo kada je krov iznad glave vozača. Skidanjem krova maksimalna brzina je ograničena na "skromnih" 367 kilometara na sat, više nego dovoljno za vjetar u kosi. Mana ove izvedbe je nedostatak prostora za tvrdi krov u samom automobilu pa ga vlasnik mora ostaviti u garaži, a uhvati li ga kiša tu je klimavi platneni krov koji stane u automobil, ali će otpasti pojurite li preko 130 kilometara na sat. Prvi primjerak, od planiranih 80, prodan je na aukciji za 2.9 milijuna dolara.

Bentley Continental GTC SpeedBentley Continental GTC Speed
Dašak vjetra u kosi za aristokrate pripremio je i Bentley s novim modelom Continental GTC Speed koji iz W12 motora razvija 610 konjskih snaga dovoljnih za maksimalnu brzinu preko 300 kilometara na sat, bio krov zatvoren ili složen u prtljažnik. Konkretnije, zatvoreni krov znači maksimalnu brzinu od 322 kilometra na sat dok spuštanjem krova maksimalna brzina pada za 10 kilometara na sat, uz frizuru koja sigurno neće ostati postojana. Uzmemo li u obzir da GTC Speed teži približno 2.500 kilograma, ubrzanje do stotke od 4.8 sekundi pravi je dokaz snage pogonskog agregata, a za silovita ubrzanja zaslužan je i potezni moment od kamijonskih 750 NM. Cijena? Kupujete li Bentley ne pitate za cijenu...

Audi R8 V12 TDIAudi R8 V12 TDI
Sama pomisao o stavljanju dizelskog motora u sportski automobil još prije desetak godina izazvala bi podrugivanje i nevjericu, ali Audi je stavio ugled na kocku i u R10, automobil za utrku "24 sata Le Mansa", stavio "naftaša" te nizom pobjeda u najtežim uvijetima zauvijek utišao skeptike. Na krilima rezultata modela R10 TDI ove godine stiže Audi R8 V12 TDI s 500 konjskih snaga i 1.000 NM poteznog momenta. Impresivan motor jamči da i performanse neće razočarat pa je tako maksimalna brzina 320 kilometara na sat, a ubrzanje od 0 od 100 traje tek nešto više od 4 sekunde. Uz prave sportske performanse, Audi R8 već sada zadovoljava ekološke norme koje će na snagu stupiti tek 2014. godine što ga čini jednim od "zelenijih" sportaša.

Janko
10.01.2009. u 14:06 • 3 KomentaraPrint#